12:25 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آذری جهرمی

"همراه" برای اینترنت ۵G سه تفاهم نامه امضا کرد / دو ویژگی مهم
نماد برتر-شرکت همراه اول با امضای سه تفاهم نامه همکاری چند جانبه، اقدامات برای ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت ۵G با دو ویژگی مهم را عملاً آغاز کرد.
رضایت از سودآوری شرکت های ICT حاضر در بورس و وعده اینترنت ۵G
نماد برتر- وزیر ارتباطات با اعلام وعده فعال‌سازی اینترنت ۵G برای کاربران خانگی تا پایان سال و از وضعیت سودآوری شرکت های ICT بورسی ابراز رضایت کرد.
محاسبه اینترنت آزاد بدون اطلاع‌رسانی، خلاف قانون است
نماد برتر- یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، از این رو امکان غیرفعال‌سازی مصرف اینترنت با تعرفه آزاد فراهم شده و محاسبه اینترنت با نرخ آزاد بدون اطلاع مشترک نیز خلاف قانون است.
چیزی به اسم "سیم‌کارت شاد" نداریم؛ از بسته‌های شاد استفاده کنید
نماد برتر- در حالی که این روزها کلاهبرداری‌هایی تحت عنوان ارائه سیم‌کارت شاد انجام می‌شود، مسوولان بارها عنوان کردند که سیم‌کارتی تحت عنوان شاد وجود ندارد و درمقابل والدین می‌توانند از کدهای دستوری برای جابه‌جایی بسته اینترنتی در سیم‌کارت‌های عادی استفاده کنند،‌ برای اینکه تنها بسته شاد برای کودک فعال باشد.
مشکل واتس‌اپ نسخه وب از سرورهای آن است
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،مشکل نسخه وب و دسکتاپ واتس‌اپ از سمت سرورهای آنهاست و ارتباطی به شبکه ایران ندارد.
کدام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات بومی شدند؟
نماد برتر- شرکت‌های داخلی در حوزه تامین تجهیزات شبکه ملی اطلاعات شامل هفت دسته پایانه‌ها، لایه دسترسی، لایه انتقال(نوری)، رادیو و آنتن، رابط شبکه، لایه لبه و هسته، سامانه‌ها و شبکه‌های اختصاصی می‌شوند که در دسته نخست، ۱۲ شرکت شامل گوشی هوشمند، تبلت، گوشی IP و انواع مودم‌ها حضور دارند.
پایان تست‌های عملیاتی "پیشرفته‌ترین" ماهواره‌ سنجشی ایران
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان تست‌های عملیاتی ماهواره‌ سنجشی "پارس۱" خبر داد.
افتتاح مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس واقع در جزیره قشم خبر داد.
بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
تمدید اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارایه اینترنت رایگان گفت: اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم را تمدید می‌کنیم تا در آموزش مجازی هزینه‌ای را پرداخت نکنند.
نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، گفت: این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و بخش خصوصی ICT در توسعه صنعت در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.
لزوم رعایت پروتکل‌های امنیتی برای جلوگیری از نشت اطلاعات دانش‌آموزان
نماد برتر- به گفته مدیر پروژه هوشمندسازی مدارس سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به حضور بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در طرح هوشمندسازی مدارس، ‌ پروتکل امنیتی باید به‌گونه‌ای رعایت شود که شاهد نفوذ و یا نشت اطلاعات دانش‌آموزان یا مدارس نباشیم.
رومینگ بین‌الملل تا زمان خروج از کشور، هزینه‌ای برای کاربر ندارد
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فعال بودن سرویس رومینگ بین‌الملل برای سیم‌کارت شما، مادامی‌که به مسافرت خارج از کشور نرفته‌اید و تماسی برقرار نکرده‌اید و استفاده‌ای از اینترنت نداشته‌اید، هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.
برتری کاهش تعرفه داخلی در مقایسه با فیلتر محتوای خارجی
نماد برتر- به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش تعرفه داخلی نسبت به اجبار به میزبانی داخل یا فیلتر محتوای خارجی، تاثیر بیشتری در افزایش کیفیت محتوا و کاهش هزینه شهروندان دارد.
تعرفه نیم‌بها برای تولیدکنندگان محتوای داخلی
نماد برتر- امکان اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت برای تولیدکنندگان محتوای داخلی، فراهم شده است و تولیدکنندگان محتوای داخلی آموزشی می‌توانند با ثبت درخواست خود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تعرفه ترجیحی اپراتورها برای مراجعه‌کنندگان خود استفاده کنند.